لنزهای رنگی مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

لنز رنگی و طبی و مسائل مربوط با انتخاب بهترین مدل آن

لنزهای رنگی مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

لنز رنگی و طبی و مسائل مربوط با انتخاب بهترین مدل آن


این لنزها در انواع یک روزه‏، یک ماهه، سه ماهه . یک ساله هستند که عملا نوع یک سالانه آنها از رده تولید خارج گردیده و موارد موجود قبلی هم بین 6 تا 9 ماه بیشتر کارایی نداشته اند.
مساله دیگر انتخاب رنگ لنز است. این لنزها به دو مدل کلی تقسیم می شوند:
*لنزهایی که کلا رنگ چشم را عوض نموده و رنگ اصلی خود را نشان خواهند داد.
*لنزهایی که با رنگ اصلی چشم ترکیب ایجاد کرده و با آن هماهنگ می شوند و ضمن نمایش رنگ اصلی، رگه هایی از رنگ خود را به صورت طبیعی نشان می دهند.
در مبحث انتخاب رنگ باید به رنگ اصلی عنبیه چشم دقت کرد. اکثر ایرانی ها چشمانی قهوه ای رنگ دارند که میزان روشنی و تیرگی آنها متفاوت می باشد. هر چقدر رنگ چشم افراد قهوه ای تر باشد لنزها به روی آنها کم رنگ تر می شوند و هر چه این میزان روشن تر باشد لنزها بیشتر جلوه می نمایند. در افرادی که چشمان روشن و یا قهوه ای پررنگ دارند باید از رنگ های تیره تر برای تغییر رنگ چشم استفاده نمود.
مساله دیگر ایجاد هماهنگی و طبیعی بودن رنگ لنزها می باشد که این مساله به رنگ بندی و طرز چاپ رنگ ها به روی لنز می باشد (اصطلاحا پیکسل بندی لنز که با نگاه کردن به آنها درون بسته بندی می توان به این مساله پی برد) هر چه میزان پیکسل ها (دانه ها) بیشتر و نزدیک به هم باشد این لنزها از کیفیت رنگی بالاتری برخوردارند و هر چه این پیکسل ها با فاصله بیشتری باشند کیفیت رنگی آنها ضعیف تر می باشد. البته این امر به چشم مصرف کننده بستگی داشته و افراد مختلف با کیفیت رنگ بندی های متفادت رو به رو خواهد گردید.
انتخاب رنگ لنز به عواملی از جمله رنگ پوست‏، رنگ و فرم مو، حالت و رنگ چشم و حتی نوع و رنگ لباسی که می پوشید ارتباط پیدا می کند
انتخاب رنگ لنز مناسب، کیفیت این لنز، مرکزی که آنرا تهیه می کنید و برندی که آنرا می خرید از عوامل موثر تهیه یک لنز رنگی ایده آل برای شما محسوب می گردد

تلفن مشاوره : 22875700

بایگانی

لنزهای رنگی

تمایل افراد به مصرف لنزهای رنگی و ایجاد تغییر در ظاهر خود یکی از عادت های جدید و امروزی است. به صورتی که خیلی از افراد تمایل به داشتن انواع رنگ های لنز دارند و آنها را در موارد و مکان های متفاوت به کار می برند. انتخاب رنگ لنز از دغدغه های این افراد است. همینطور مبحث کیفی آنها نیز از سوی دیگر باید مد نظر این مصرف کنندگان قرار گیرد.

خیلی از افرادی که از عدسی های تماسی رنگی استفاده می کنند، دارای عیوب انکساری هستند  که این لنزها ضمن پوشش دهی نمره چشم آنها باعث تعویض رنگشان نیز می گردد. برای این افراد که ساعات و روزهای بیشتری از لنز استفاده می کنند، مبحث کیفی لنزها اولویت بیشتری خواهد داشت.

تمام لنزهای رنگی از ماده ای به نام هایدروژل تهیه می شوند. این ماده ترکیبی از نوعی پلیمر پلاستیکی و آب      است. به میزان جذب رطوبت این لنزها درصد آب اطلاق می گردد که در لنزهای مختلف متفاوت بوده و بین 38 تا 65 درصد آب را به خود جذب می نمایند. این میزان جذب آب در لنزها باعث راحتی استفاده از آنها خواهد گردید. در نقطه مقابل لنزهایی که درصد جذب آب بالا دارند، در صورتی که تبخیر ماهانه زیادی داشته باشند باعث ایجاد حالات خشکی چشم در مصرف کنندگان می گردند. کلا به لنزهایی که کمتر 50 درصد آب جذب می کنند لنز کم آب و به لنزهایی که بیش از 50 درصد آب جذب می کنند لنز پر آب گفته می شود. پلیمر سازنده این لنزها هم متفاوت بوده و هر فردی شاید با نوع به خصوصی از لنز احساس راحتی نماید.

این لنزها در انواع یک روزه‏، یک ماهه، سه ماهه . یک ساله هستند که عملا نوع یک ساله آنها از رده تولید خارج گردیده و موارد موجود قبلی هم بین 6 تا 9 ماه بیشتر کارایی نداشته اند.

مساله دیگر انتخاب رنگ لنز است. این لنزها به دو مدل کلی تقسیم می شوند:

*لنزهایی که کلا رنگ چشم را عوض نموده و رنگ اصلی خود را نشان خواهند داد.

*لنزهایی که با رنگ اصلی چشم ترکیب و با آن هماهنگ می شوند و ضمن نمایش رنگ اصلی، رگه هایی از رنگ خود را به صورت طبیعی نشان می دهند.

در مبحث انتخاب رنگ باید به رنگ اصلی عنبیه چشم دقت کرد. اکثر ایرانی ها چشمانی قهوه ای رنگ دارند که میزان روشنی و تیرگی آنها متفاوت است. هر چقدر رنگ چشم افراد قهوه ای تر باشد لنزها به روی آنها کم رنگ تر می شوند و هر چه این میزان روشن تر باشد لنزها بیشتر جلوه می نمایند. در افرادی که چشمان روشن و یا قهوه ای  پررنگ  دارند باید از رنگ های تیره تر برای تغییر رنگ چشم استفاده نمود.

مساله دیگر ایجاد هماهنگی و طبیعی بودن رنگ لنزها است که این مساله به رنگ بندی و طرز چاپ رنگ ها به روی لنز می باشد (اصطلاحا پیکسل بندی لنز که با نگاه کردن به آنها درون بسته بندی می توان به این مساله پی برد) هر چه میزان پیکسل ها (دانه ها) بیشتر و نزدیک به هم باشد این لنزها از کیفیت رنگی بالاتری برخوردارند و هر چه این پیکسل ها با فاصله بیشتری باشند کیفیت رنگی آنها ضعیف تر می باشد. البته این امر به چشم مصرف کننده بستگی دارد  و این  کیفیت رنگ بندی افراد را با شرایط مختلف رو به رو خواهد کرد.

لنزهای رنگی در چشم یک حرکت نرمال خواهند داشت و به دلیل حضور رنگ حول قسمت دید،‏ در هر بار پلک زدن هاله رنگی آنرا کمتر از یک ثانیه رویت خواهید کرد.

انتخاب رنگ لنز به عواملی از جمله رنگ پوست‏، رنگ  و فرم مو، حالت  و رنگ چشم و حتی نوع و رنگ لباسی که می پوشید ارتباط  پیدا می کند

انتخاب رنگ لنز مناسب، کیفیت این لنز، مرکزی که آنرا تهیه می کنید و برندی که آنرا می خرید از عوامل موثر تهیه یک لنز رنگی ایده آل برای شما محسوب می گردد

 مرکز مشاوره رایگان : 22875700 - 09355617795

دریافت
  • soft lens

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی